//--> siteyi başka bir siteye yönlendirme
Yeni Tasarımla Karşınızdayız Tasarım : Bs-Aktif & GultenYilmaz / Editleyen : KomediReyiz.Tr.Gg

Komedi Burada Reyiz |

NfsShift

Bir zamanlar yarış tutkunlarını ekrana bağlayan bir oyun vardı, adını söylerken bile insanın içinde acayip bir hız yapma tutkusu beliriyordu. Evet, bir zamanların efendisi Need for Speed’ten bahsediyorum. Eski güzel günlerini arayan ve aratan NFS, son oyunuyla sahnede…

01

Carbon’a kadar çıkışını sürdüren, yarışların hep birincisi olan NFS, Carbon ile birlikte çok kötü bir sürece girdi. Serinin müdavimleri yanlışlıkla çıkarılmış bir yapım diyerek, sıradaki oyun Pro Street’i beklemeye başladılar merakla. Ancak EA girdiği çukurdan çıkamıyor veya çıkmak istemiyordu. Pro Street’in hayal kırıklığını bünyemizden atamadan Undercover felaketi ile sarsıldık. İşin ilginç yanı, NFS kötü oyunlara rağmen hala çok satıyor ve kazandırıyordu. EA kolay yolu tercih ediyor ve sadece NFS ismiyle kazanmaya çalışıyordu. Shift’i duyurduklarında da, her zaman söylediklerini söylediler, ‘Bu kez çok iyi olacak, çok farklı olacak…’. Efsaneyi düştüğü yerden kaldırabilecek mi Shift?

YOKUŞTA KAYDIRMA

Kısa bir giriş videosuyla karşılandığımız oyunda, profilimizi oluşturarak atıyoruz kendimizi pistlere. İlk olarak test sürüşü yapıyoruz, test sürüşündeki performansınıza ve kabiliyetinize göre, size oyunu hangi ayarlarda oynamanız gerektiği gösteriliyor. İsterseniz bu ayarları değiştirebilirsiniz. Ancak Shift’in klasik NFS oynanabilirliğinden farklı bir yapıya sahip olduğunu belirtmek gerekir. Arcade türünden tamamen uzaklaşmış bir yapım var karşımızda.

11

Oynanış ayarlarını düzenlerken sürüş yardımcılarını ve fren kontrol sistemini kapalı veya açık hale getirebiliyor, açıksa hangi seviyede aktif olduğuna karar verebiliyorsunuz. Sürüş yardımcılarını açık konumda tutarsanız, virajlarda otomatik sistem size yardımcı oluyor ve direksiyon kontrolünü belli bir düzeyde kendi elinde bulunduruyor. Fren sistemi de aynı şekilde, virajlarda devreye giriyor ve aracınızın yolda kalmasını sağlıyor. Bu tür sürüş yardımcılarını Formula 1 oyunlarını oynayanlar hatırlayabilir. Fakat bu oyunda kullanmak ne kadar eğlenceli olur bilemiyorum, ben pek zevk alamadım öyle oynayarak.

14

Yardımcıları kapatırsanız da sizi zorlu dakikalar beklediğini bilmeniz gerek. NFS’nin yeni oynanış tarzına alışmak biraz zaman alacak. Artık virajlara son sürat dalmak, yarış boyunca hiç fren kullanmamak yok. Yapımcılar gerçekçi bir oyun sunmak istemişler ama bunun yanında olması gerekenden fazla zorluğu beraberinde eklemişler. Özellikle yol tutuşu düşük olan araçları -genelde birinci klasmandaki araçlar veya Amerikan otoları bunlar-, yolda tutmak oldukça zor. Sanki buz pistindeymişiz gibi arabanız en hafif dönemeçlerde kayabiliyor ve en ufak manevralarda yoldan çıkabiliyor. Ben ilk yarışlarımda paldır küldür kullandım ve Allah’a emanet sürdüm biraz, aracın kontrolünü çok kolay kaybediyordum. NFS’lerde fren kullanmaya pek alışkın değiliz oyuncular olarak, bu nedenle ilk zamanlardaki acemiliğe bağlıyorum bunu.

Yapımcıların yol tutuş konusunda çok dengeli davranmadıkları bir gerçek, özellikle arabayı kaldırırken spin atma olayı insanı çileden çıkartabilir. Ben yine de başlarda zorluk çekmemeniz için birkaç ipucu vereyim. Öncelikle virajlara doğru yaklaştığınızda ideal yarış çizgisinin uyarılarını dikkate alın, gaza basmayı kesin, frene de hemen asılmayın, kademeli bir şekilde kullanın. GTA 4′ten bilirsiniz, frene bir kerede basmak yerine, art arda hızlıca birkaç kez basmak aracın durmasını veya yavaşlamasını daha kolay sağlıyor. Bunu yapar ve sabırsız davranmasanız biraz olsun bu zorlu sisteme ayak uydurabilirsiniz.

21

Kaza yapan, yoldan çıkan taraf sadece biz değiliz oyunda, diğer sürücüler de yoldan çıkabiliyor, ‘spin’ atıyor, birbirleriyle çarpışıyor. Yapay zeka konusunda yüksek bir notu hak ediyor Shift, diğer yarışçıların birbiriyle olan münasebetleri de yarışı etkiliyor. Herkes kendince bir şeyler yapmaya çalışıyor, önündeki solamaya gayret ediyor yada onu yol dışına itmek için uğraşıyor. Sıralamanın değişkenlik içerisinde olduğunu göreceksiniz siz de. Aynı şekilde size karşı tutumlarında da ileri seviye yapay zekayı görebilirsiniz, geçmeye çalıştığınızda önünüzü kapatıyorlar, virajları içten almanızı engellemek istiyorlar ve arkanızdaysalar agresif bir sürüş sergiliyorlar.

ÇALIŞTIR MOTORU

Yarışçılık kariyerine ilk adımı atarken doğal olarak cebinizde hiç para bulunmuyor, başlangıçta hem ısınmak hem de biraz para kazanabilmek için bir yarışa giriyoruz. Bu ilk yarışta iyi bir derece elde etmek önemli, kazanacağız para yarışı bitirdiğiniz sıra ile doğru orantılı. Daha sonra bu para ile kendimize bir araç seçiyoruz, tabi sadece ilk klasmandaki araçlardan birini alabiliyoruz, diğer klasmanlardaki otomobiller kilitli. Ben Chevrolet Cobalt’ı seçtim, tavsiye de ederim.

31

Hazır araçlardan konu açılmışken, yapımda sayısı oldukça fazla olan arabalardan bahsedelim. 4 klasmana ayrılmış otomobil katalogunda yok yok, Aston Martin’ler, Lamborghini’ler, BMW’ler, Mercedes’ler, Audi’ler, Dodge’lar, Chevrolet’ler, Renault’lar, VW’ler ve daha niceleri kullanılmak üzere sizi bekliyor. Özlediğimiz NFS’lerden özlediğimiz bir araba da yapımda mevcut, eski dost Mclaren F1 ile yeni yarışlara katılabileceksiniz. İlk klasmandaki araçlar, hızları ve güçleri bakımından en düşük seviyedeler, Zonda, Murcielago ve Corvette gibi arabalar son klasmanlarda duruyor. Ferrari gibi bir markanın hiçbir modelinin Shift’te bulunmaması ise gayet ilginç.

41

Yeni araba almanın yanında elinizde bulunanları geliştirme şansına sahipsiniz. Yol tutuş, hız, fren, süspansiyon gibi paketler bulunuyor ve bunların ücretini ödeyip aracınıza uyguluyorsunuz. Underground’taki kadar detaylı olmasa da modifiye bölümüne sahip Shift. Aracınızın bazı ayarlarıyla oynayabiliyor, parçalarını değiştirebiliyor, yeni parçalar monte edebiliyor ve üzerinde görsel düzenlemeler yapabiliyorsunuz.

Başarılı olduğunuz her yarıştan sonra para kazanıyor, bu parayla ya yeni araba alıyor ya da kendi arabanızı geliştiriyorsunuz. Daha sonra karşınıza çıkan yarışlarda mücadele veriyorsunuz, tekrardan para kazanabilmek ve daha güçlü arabalar elde edebilmek için. Bu zincirin sonunda ise Dünya Şampiyonası bulunuyor, dünyadaki en yetenekli sürücülerin ve en kaliteli araçların mücadele ettiği yer. Amacımız bu şampiyonaya katılabilmek ve onu kazanmak. Bu yolda sürekli olarak farklı tarzlarda yarışlar yapıyor ve bir diğerine adım atmaya çalışıyorsunuz.

51

Dünya Şampiyonası’na girebilmek için mücadele verdiğimiz yarışlarda sadece para kazanmıyoruz, yarış esnasındaki sürüş stiline göre puanlar topluyor ve sürücümüzün yeni yetenekler kazanmasını sağlıyor, seviye atlıyoruz. Puan kazandıracak belli başlı hareketler var, rakibinizin yol dışına çıkmasını sağlamanız, tampon tampona gitmeniz, arkadan hızla toslamanız bunlardan birkaçı. Virajları hata yapmadan dönmek, rakibinize müdahale etmeden onu geçmek, makas atmak ve bunun gibi temiz hareketlerde puan kazandırıyor. Puanları, rakiplerinizi harcayarak toplarsanız agresif sürücü, kimseye bulaşmadan kazanırsanız hassas sürücü etiketini taşıyorsunuz.

62

10-15 sürücünün bir arada mücadele verdiği normal yarışlar en sık karşılaştığımız tür. Yapımcılar yarış türlerinde de yelpazeyi geniş tutmuş, zamana karşı yarışmalar, teke tek düellolar, aynı marka-modelin yarıştığı ‘Manifacturer Racing’ler ve olmazsa olmaz ‘drift’ yarışları oyunda tek düzeliği ortadan kaldırıyor. Benim en çok hoşuma giden ise ‘Car Battle’ bölümü. İki denk güçteki aracın kapışmasına ortak oluyoruz bu bölümde, Audi RS 4 ile BMW M3’ün, Chevrolet Camaro ile Dodge Challenger’ın aralarındaki mücadelede tarafımızı belirliyoruz biz de. Öncelikle iki tur yapılıyor, birinde önden birinde arkadan başlıyorsunuz, eğer bu iki tur sonucunda beraberlik olursa son bir tur yapılıyor ve yan yana başlanılan bu turda galip gelen savaşı kazanmış oluyor.

71

BU DIREKSIYONLARIN BAŞINDAN KALKAMAZSIN

NFS serisinde yanlış hatırlamıyorsam bu zamana kadar hiç kokpit kamerası kullanılmadı, eğer yanlış hatırlıyorsam bilgili arkadaşlar yorumlarıyla düzeltme yapmamı sağlar umarım. Serinin son oyunu Shift’in ekran görüntüleri ve fragmanlarında en çok vurgu yapılan özelliklerinden biri de bu kamera açısıydı. Grid’in sunduğu müthiş kokpit deneyiminden sonra NFS’nin de bu konuda geri kalmasını istemedi yapımcılar anlaşılan. Her otomobilin iç tasarımı gerçektekiyle birebir hazırlanmış, direksiyonlar, vitesler, gaz ve fren pedalları, dikiz aynaları ve hız göstergeleri. Normalde kokpit kamera açısıyla oynamak daha zordur ancak Shift o kadar enfes bir deneyim yaşatıyor ki zorluğa katlanıveriyor insan. Sürücünüzün elleri, kolları hatta bacakları var, frene bastığınız zaman bacakları bu hareketi uyguluyor ve pedala basıyor, gaza basarken de gaz pedalına basıyor, vites değiştirirken bile oynuyor bu ayacıklar. Bir yere çarptığınız zaman sürücünün sesini duyabiliyor, kalp atışlarına şahit oluyorsunuz.

81

Direksiyon başında sağa sola bakabiliyor, aynalardan arkanızı kontrol edebiliyorsunuz, zaten ‘B’ tuşu ile direk arkanızdakileri görebiliyorsunuz. Arabada yaşanılan sarsıntıları birebir hissediyorsunuz, çarpışmalar esnasında ekrandaki görüntü bulanık bir hal alıyor, şiddetli kazalar da ise önünüzü göremeyeceğiniz kadar kötüleşiyor görüntü ve gri bir ton oluşuyor ekranda. Çok hızlı gittiğiniz zaman da çevreye olan görüş hakimiyetiniz netliğini biraz olsun kaybediyor. Kokpit kamerasına hem hayran kaldım, hem de çok gerçekçi buldum.

NFS’nin bir iki oyun hariç görsel konuda hiç geri kaldığını görmemiştik, Shift ile serinin bu geleneği devam ediyor. Slightly Mad stüdyoları tarafından geliştirilen oyunun grafikleri birkaç hata dışında gerçekten leziz, tadından yenmez. Gölge hareketlerinden ve efektlerinden tam not vermek lazım, arabanın içinde dahi güneş ışınların açısına göre gölge oynamaları oluyor. Aynı şekilde bu gölge oyunlarını yol üzerinde de görebiliyoruz. Çevre detaylarına çok önem verilmese de her zamanki gibi, rahatsız edici bir görüntü yok civarda, hatta seyircilerin sizin fotoğraflarınızı çektiğini, patlayan flaşlardan anlarsınız. Pist çeşitliliği ve bunların dizaynları da oyuna yakışır türden.

91

Araba sayısının bolluğundan söz etmiştim, bunların modellemesi hakkında söyleyebilecek pek bir şey yok, gayet uğraşılmış ve ustalıkla oyuna eklenmiş tüm araçlar. Hem iç hem dış görüntüleriyle tamamen gerçektekilerle birebir olmuşlar. Kokpit kamerasının kalitesiyle görsel şölen birleşince kendinizi gerçek bir Dodge içinde hissetmeniz an meselesi. ‘Motion Blur’ özelliği ve çarpışmalardan sonra net görmeyi engelleyen efektler de cabası.

Fragmanlarda vurgulanan bir diğer özellik de araçların hasar alması idi, NFS serilerinde yine yanlış hatırlamıyorsam araçlar hiç hasar almıyordu, tam hatırlayamadığım bu iki şeyi de yanlış hatırlıyorsam yok artık. Shift’te hasar modellemesinin çok iyi olsa da araçların oldukça sağlam yapıldığını söylemek gerek. Birkaç kez çok şiddetli kaza yaparsanız arabanız ancak dişe dokunur zarar görüyor. Camlar çatlıyor, tamponlar yerlerinden çıkıyor, kaputlar fırlayabiliyor, aracın bazı yerleri ezilebiliyor, çizilebiliyor ve aynalar bir yere sürttüğünüzde uçup gidiyor. Sadece görüntüyü bozmuyor, mekanik sorunları da beraberinde getiriyor yaptığınız kazalar, fren ayarları bozuluyor, aracınız sağa veya sola kaymaya başlıyor ve performans problemleri çıkıyor. Hasar konusunda çok uğraşmış yapımcılar ancak çarpmalar esnasındaki hassasiyeti ve dengeyi hesap edememişler. Bana göre GTA 4’teki hasar sistemi çok daha iyi ve gerçekçi.

101

İşitsel anlamda da standartları aşan bir oyun olmuş Shift. Araçların gerçekle birebir dış görünüşleriyle birlikte orijinal motor sesleri de eklenmiş yapıma. Aracınızın sınırlarını zorladığınızda motordan çıkan o delici ses, gaza basma arzunuzu daha da körükleyecek türden. Kazalarda çıkan kaba ve tok sesler, sürücüden gelen inlemeler ve bunun gibi önemli detaylar kaliteyi oldukça arttırmış. Müzikler ise yarış ortamını kızıştırıyor ve sizi gaza getiriyor. Fakat oyunun çok şikayet alacak bir sorunu var, uzun yükleme ekranları. Bir yarışa girerken veya yarışı bitirdikten sonra menüye geçerken bir süre bekleyeceksiniz sıkılarak.

Yapay zekaya karşı mücadelenin yanında ‘online’ seçeneğiyle gerçek oyuncularla yarışma şansı sunuyor Shift. ‘Versus’ ve ‘Driver Duel’ adlı iki yarış tipinin bulunduğu bu bölümde bir de puanlama sırası var. Rekabetin ve motorların sınırlarını gerçek yarışçılarla zorlamanın tam adresi ‘online’ bölümü.

111

KAPILARI KILITLEMEYI UNUTMA

Art arda çıkarılan kötü oyunlardan ve Grid’in ortalığı kasıp kavurmasından sonra NFS serisinin biraz ayaklanmaya ihtiyacı vardı. Serinin son halkası Shift bu efsaneyi ne kadar uyandırır bilemem ama son hayal kırıklıklarından sonra iyi gelecektir Need For Speed’e. Harika grafikleri ve yepyeni oynanış tarzı ile simülasyona doğru giden bir NFS. Bu sürprize alışma sürecinde gerçekçilikten çok zorluktan ve normal olmayan durumlardan bahsedebiliriz, ki bu haliyle oyunun adı da değişmeli; ‘Güvenli Sürüş’ veya ‘Trafik Kurallarına Uyalım, Uymayanları Uyaralım’ olabilir. NFS’nin bu yeni oynanış tarzı, oyunculardan nasıl tepki alacak merak ediyorum? Acaba NFS’nin tutkunları ‘Arcade’ türünde ısrar mı edecek yoksa yeni nesil oynanış NFS’nin eski şaşalı günlerini geri mi getirecek? Grid’ten sonra kalktığınız sürücü koltuğuna geri dönme vakti, birbirinden güçlü arabaların anahtarı şuan sizin elinizde, efsane Mclaren F1′inki de dahil…

Bugün 6 ziyaretçi (7 klik) kişi burdaydı!
  Link Takas Link Takas Link Takas Link Takas Link Takas Link Takas KomediReyiz
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol